Projecten:

We zijn ons aan het voorbereiden op het maken van een reportage die gedurende het verblijf van 3 a 4 weken zal worden opgenomen. Niet alleen zal Rani's zoektocht daarin centraal staan maar ook het initiatief dat wij aan het opstarten zijn om familieleden in India te helpen bij hun zoektocht. Hopelijk zal deze reportage een steentje kunnen bijdragen om het onderwerp meer bespreekbaar te maken

Heel concreet betekend het project voorlopig:

1. Het beschikbaar maken van informatie in Hindi en Engels
  2. Het opstarten van een online netwerk
  3. Het toegankelijk maken van DNA pakketten
  4. Het opzetten van een vrijwilligers-netwerk in India
  5. Het opzetten en inrichten van steunpunt Tinsukia

Voor deze en andere aktiviteiten zullen we intensief gaan samenwerken met deskundigen en groeperingen in Europa en India. Stichting Rani zal altijd een autonoom karakter hebben met eigen bepalingen en bestuur, maar we proberen een belangrijke schakel te worden in de ring van belanghebbende.

Door het werken aan de zaak van Rani komen in kontakt met heel veel goede mensen en die kennis is onmisbaar voor alle anderen die daarvan kunne profiteren. Deze stichting is opgezet om zijn doelen te verwezenlijken en daarvoor is de zaak van Rani van cruciaal belang gebleken. Door te werken aan deze Casus komen we steeds verder tot de kern en daarmee dus ook steeds dichter bij oplossingen. Niet alle problemen kunnen worden opgelost maar langzaam komt het besef bij iedereen opgang dat elk mens het recht heeft om zijn oorsprong te kennen.

Wij hopen Rani terug te kunnen brengen naar haar geboortedorp Tinsukia, Assam. Voor zover de huidige stand van zaken is het nog onduidelijk of tegen die tijd meer informatie bekend is over haar familie. Voor het eerst in haar leven zal ze zelf kunnen ervaren waar haar wortels liggen en hopelijk meer te weten komen over zichzelf.

Hulp aanbieden?

We aanvaarden graag alle hulp die word aangeboden.

Het opzetten van deze stichting kost heel veel tijd en geld en we hopen  dat, zodra de stichting vaste grond onder de voeten heeft, er meer mensen ons daarbij ondersteunen. Heeft u een idee? Aarzel niet om kontakt op te nemen.

We kunnen op dit moment deskundige hulp gebruiken op het gebied van communicatie, met name videoconferencing ivm met de kontaken in India.  Ook zijn vrijwillige medewerkers zeer welkom die de stichting bij verschillende activiteiten kunnen begeleiden. Heeft U verder nog ideeën? We horen graag van U.

MEDIA-THEEK

Online-artikel over Rani op Omroep Brabant 07-05-2021

Luister naar het Radio-intervieuw van 31-01-2021: